Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Therese Olsson - 24 juli 2012 23:59

ja,,,jag vet inte vad jag ska säga om denna veckan som gick....

Vi var ju i Göteborg på minisemester och allt var hur bra som helst.

Jag märkte inte av min hälta lika mycket även om den fanns där o den bedövande känslan är ju hela tiden befintlig men jag säger då det....att få ett ryggplask från en linbana på 8 meters höjd tog minsann luften ur mig.

O inga badvakter reagerade ens när jag knappt kunde komma upp till ytan o väl uppe kunde jag inte andas. På stapplande ben gick jag iväg, bort från badområdet och grät. Efter mig kom Jonas rädd o ledsen men jag försökte trösta honom o säga jag bara behövde några minuter för det gjorde så ont.

En kvart senare började det åska o jag fick beordra Jonas ner från den högsta kanan o vi skulle byta om.

Då upptäcker jag stora o många blåsor på ryggen, aj vad det sved!

Som värsta solbrännan!

Vi kollade på pirat showen strax innan stängningsdags sen åkte vi "hem" till hoteller i Skara.

Det var ett lyxigt hotell o vi åt middag på hotellet så slapp vi leta restaurang där vid 21-tiden.


Fredagen åkte vi tillbaka till Götet o sov ytterligare en natt där innan vi skulle hem på lördagen.

Fabian hade varit gnällig det mesta av tiden jag var borta o jag tror bestämt han visst vet skillnad när mamma inte är hemma =)

mammas lilla gullunge =)

visst duger pappa men mamma e bäst ;)


Lördagen kom o vi skulle hemåt mot Skåneland igen =)

Vi stannade till vid ett slott o vi köpte deras lokala grönsaker, saft o sylt o gissa vad förvånad jag blev när det fanns en låda med pengar, en miniräknare o en skylt att man skulle räkna ihop vad man blev skyldig o betala i kassan o själv ta bytespengar!

Finns det sådana godtrogna människor i dagens Sverige???

Jag undrar jag hmmmm

ja ja jag räknade ihop vad jag blev skyldig o packade mina varor o vi åkte vidare.

Så hittade vi ett äventyrsland längs vägen som vi gick till o de hade så man kunde bada o klappa minihästar o deras föl.

I Falkenberg stannade vi för att äta.

Vi hittade en thai restaurang som hade himla god mat!

kan verkligen rekommendera denna till er! Finns nog bara en i centrum.

Vi hittade såna där fornlämningar, resta stenar o det kändes uverkligt att gå på dessa GRAVAR himla läskigt även om de är borta sedan länge.

Jag har sån himla respekt för döda o deras sista viloplats.

Hemma 21:30 helt slut o alla sov i bilen så jag fick problem att väcka alla o få hjälp med packningen.


Ala duschade o lade sig, alla utom jag (som vanligt).

Jag loggade in på facebook o det första jag läste var att älskade lilla danska Nanna åkt in ytterligare en gång till sjukhuset med infektion och denna gången klarade inte hennes lilla kropp det så hon dog i sin mors armar i torsdags.....

Jag kan inte föreställa mig hur familjen har det men jag hoppas Nanna slipper lida mer nu o att hon är där uppe bland molnen o leker med mina barn....de som inte klarade sig; samt alla andra barn i världen som lämnat oss för tidigt.

Nu är det tisdag, ja eller tidig onsdag o jag har sedan natten till söndag inte riktigt vetat hur jag ska känna. En del av mig är jätteledsen över att Nanna, 3 å,r inte klarade sig o det gör att rädslan att en dag ska det vara Fabians tur o det skrämmer skiten ur mig!

En annan del av mig är glad vi har Fabian någorlunda frisk o vi är alla hemma o njuter semestern o jag får sova o rida o vara med en pigg o glad familj.

Hur ska jag känna?

Hur känner jag?

jag är jätte ledsen o väldigt rädd. Att ha mist Nanna får en bara att minnas att döden lurar runt varje hörn.

Habiliteringen pratade med oss tidigare om att sätta Fabian på dagis....nu e jag tvärsäker på att jag inte vill det.

Med tanke på att Jonas var sjuk hela tiden som liten o hade den ena förkylningen, öron o ögoninflammationen efter den andra o åkte en gång på lunginflammation så vill jag absolut INTE ha Fabian i dagis med tanke på smittorisken!

Sen behöver han ju vara med andra barn o då hoppas jag kompisar o deras barn kan hjälpa till.

Är det någon som läser detta som kan ge ett inputt om vad ni hade gjort?

Minsta feber höjer glycinhalten hos Fabian o han krampar som en galning.

Vid hög glycinhalt lagras detta i hjärnan o det sker mer hjärnvävnadsdöd.

Hade ni riskerat ert barns hälsa o liv för att ni skulle få avlastning och ert barn skulle få "leka" med andra barn?


Ovido - Quiz & Flashcards