Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Therese Olsson - 18 juli 2012 00:36

Då var allt klart inför resan till Göteborg imorgon   

Packat till lillebror, storebror och mig själv, ja ok då, pappa packade till lillebror hi hi

Nu bär det av till Götet där Mehdis föräldrar bor. De är visserligen inte hemma men vi får låna deras lägenhet.

Så är planen att vi åker upp och på torsdag åker jag o Jonas helt själva till SKara sommarland!

Det ska bli så roligt få busa runt med mina fina tålmodiga stora underbara pojk.

Han fyller 10 år i år och då det infaller annandag jul så är det ju lite trist för då kan man inte riktigt hitta på något så vi ger honom en upplevelse nu när det e liiite finare väder. Inte för vi kan kalla det skön sommar med allt regn och åska som drar förbi var och varannan timme men det är ju ändå lite varmare än vintertid   

Nu på kvällen har lillebror fått lite lugn och ro så kryssar fingrar och tår att han aldrig mer ska ha en kramp i sitt liv!

Man får leva på hoppet och aldrig ge upp att hoppas och tro.

Köpe såna där babylarm som det är meningen jag ska kunna höra Fabian genom om han krampar och behöver hjälp. Då skulle jag kunna våga mig runt i huset och ner i källaren och t.ex hänga tvätt men nu har vi testat de o de registrerar bara om man pratar högt eller han gråter.

Om han gråter hör jag ju honom ändå så lyhört det är i detta hus men jag behöver såna som tar upp bättre ljud. En kramp kan låta som snarkningar, vilket är som oftast men det ljudet registrerar inte dessa.

Om någon har tips på andra så säg gärna till!


Så måste Mehdi faktiskt sova, hur ska han annars orka köra till Göteborg?

Jag kör då rakt inte på de där motorvägarna!

För att inte tala om när man väl kommer in i stan!

Nä, usch o fy!


Om en halvtimme e det dags för sista medicinen tills kl.6

Snälla håll tummarna för att Fabian inte får fler kramper, aldrig någonsin!


Ovido - Quiz & Flashcards