Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Vet inte vad jag känner just nu

Av Therese Olsson - 10 juni 2013 12:30

För ett par dagar sedan fick jag ett pm på facebook från en mamma som undrade om de kunde komma förbi på fika som igår då.

Givetvis, de kom och vi hade en trevlig stund där samtalet kretsade kring deras son Niklas, vår son Fabian och deras gemensamma sjukdom NKH.

Nu ter det sig tyvärr så at dessa föräldrar miste sin son i mars i år, till RS.

Det är inte rättvist att barn ska lämna oss föräldrar.

För mig är det inte naturligt. OM inte barnen är menade att stanna hos oss varför kunde det inte ske i magen i ett så tidigt stadie att vi inte visste om vi var gravida.

Vad är meningen med att vi får våra underbara och för oss perfekta barn, lär känna de och sedan lämnar de oss?

Varför och för vad?

Vissa säger att det finns en högre mening och vissa säger att dessa barn kom för att lära oss något.

Lära oss vad då?

Smärta?

Otrygghet?

Oro?

Ångest?

att plåga oss själva om att det är vårt fel?

Jag förstår helt enkelt inte. Vissa säger det inte är meningen att vi ska veta allt.

Jag tror inte att de högre makterna är så grymma att de låter ett barn plågas på detta viset men samtidigt så förstår jag inte vad fan som är meningen med allt skit som händer vissa människor.

Att vissa, ja bara vissa, blir utsatta för alla världens katastrofer medan andra lever loppan på andras bekostnad.

I mina ögon ter det sig som så att de som ljuger, beter sig illa och lever som samhällets bottenskrap är de som inte blir utsatta för annat än de själva vållar sig.

Sen finns det de som aldrig gör en fluga förnär och dessa folk blir utsatta för både det ena och andra av orsaker bortom deras kontroll.


Jag klår ofta upp mig själv för att mina barn lider.

Det är ju mitt fel att den ena lider psykiskt och den andra är sjuk fysiskt.

jag måste ha gjort något väldigt dåligt i detta eller mitt förra liv som gjort min familj nu blir straffad för det.

Visst lider jag med i detta men det är inte mer än rätt att JAG blir straffad om det är JAG som gjort något dåligt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 21 september 2014 16:00

ja du herre gud! jag betalar hellre o får den förstklassiga vården som de har i USA än att få denna usla arbetskygga personalen med sina sura miner. Vi fick vård till Fabian i Bostons childrens Hospital 2013 o då åkte vi in med rester av en lunginfla...

Av Therese Olsson - 20 september 2014 01:36

Många månader sedan sist. Det får man vara glad för men ack vad trist det är. Inte åker vi till sjukan för skoj skull men man skulle kunna tro det är vad vi gör när man hör läkarna prata med oss. Förkylning heter det, ja visst, men han får inte...

Av Therese Olsson - 30 augusti 2013 08:15

Angelica Nyxdotter skrev detta på facebook och jag kan inte mer än hålla med men hennes fokus ligger på att det skulle vara invandrarnas fel. Så är ju inte fallet utan det blir som det är för pappa staten inte har slagit nävarna i bordet o gjort ...

Av Therese Olsson - 28 augusti 2013 23:23

Jaha man tar test på Fabian 9/8 har tidigare fått svar senast 3 dagar efter.... fick jaga provsvar den 22 fick vi svar på 2 av 4 tester, ett väntar vi FORTFRANDE på    Glycinet är fortfarande för högt så måste öka Natriumbensoatet ytterligare. ...

Av Therese Olsson - 22 augusti 2013 05:11

Jaha, då var ännu en vecka avklarad. Assistent nummer två klarade dessa tre dagar med bravur. hatten av för hennes lugn    Fabian somnade truggt i hennes famn o hon fick med honom att prata tillbaka till henne    assistent nummer tre var sjuk d...

Ovido - Quiz & Flashcards