Alla inlägg den 12 september 2011

Av Therese Olsson - 12 september 2011 12:32

äntligen måndag och allt är tilgängligt igen.

helgen bestod av att röja i trädgården efter allt byggande i sommar och jag kan säga vi är äntligen klara med både takkupa och sopstationen!

Nu är det hela snyggt och prydligt...som det ska vara då =)

Sen var det ju match för stora grabben men ack vilken dålig tränare de har de små liven...Jonas fick vara på plan i allt 8 minuter när vissa spelare inte ens blev utbytta en enda gång under matchens gång. DET är orättvist. Det är ju inte så att ungarna tränar för att bli nästa Zlatan precis för DÅ behöver de verkligen byta tränare!


Lillebror har varit ovanligt trött några dar nu och jag hopaps det är för han växer just nu för jag vet inte vad jag gör om det är pga hans glycinhalt gått upp för mycket igen!

Jag vill helst inte bryta ihop när allt hänger på mig!

Måste prova oss fram emd välling då NAN2 inte längre räcker till då han är hungrig!

Dietisten vi fått är så usel och vill inte göra något trots hon fått remiss från vår läkare! Hon vill vänta tills vi träffat läkaren 21 september men Fabian har varit hungrig nu sedan ett par veckor tillbaka!

I telefon menade hon på att jag själv kunde räkna ut att jag kunde ge fabian potatis innan han fick NAN men hallå!!!!

Är hon helt jäkla beng i skallen?

Varför tror hon vi ville ha dietist från första början???

Snacka om att mygla och inte vilja göra själ för sin lön!

Jag kan och vill inte experimentera om fabians liv fattar hon väl!

Fabian får pga av sin sjukdom inte äta något alls med protein och det blir ju svårt för protein finns i allt!

Frågan är bara vad som det finns MINST i!

Detta ville vi ha hjälp av från en dietist som ska kunna detta men ack! den jag pratade med är helt kass i huvudet må jag säga!

Hennes brist i ämnet gör hon inte kan prata ordentligt till folk och inte ge råd heller!

As säger jag bara!

Får väl fixa det själv detta med!

Inte mycket vi fått hjälp med av läkare sedan vi fick veta grabben har NKH.

Vi fick själva leta reda på att det finns medicin som hjälper på glycinhalten i blodet och det var ingen som berättade för oss att det rent av faktiskt finns några som lever med sjukdomen, även här i landet!

jag har tur som fått tag i vissa av dem och vi ska träffas nu under månaden!

Vissa är i 20-års åldern och några runt 40 år så visst finns det en chans!

Ingen som sa det till oss bara!

De sa fabian inte skulle utvecklas och de flesta dör inom första levnadsmånaden och att resten dog inom första året.

Ja o nu ska vi tydligen själva leta reda på en ordentlig dietist som kan ge oss svar på vila födoämnen som innehåller så lite protein som möjligt!

Blir så trött på okunniga personer!

Usch detta blev ett trist inlägg men ack så skönt att få ventliera lite...

Nu ska vi packa in oss i bilen både Fabian, hunden och jag för snart slutar Jonas skolan och vi ska hämta honom som vi alltid gör.

Kör hellre en bit till en annan ort för att han ska gå i bästa möjliga skola!

Heja Broby och Prästavångsskolan!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards