Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

se framåt är en konst

Av Therese Olsson - 25 oktober 2012 22:23

Att kunna njuta av nuet och kunna se framåt på sitt liv med glädje o lust är en kost.

En konst som för många är absolut omöjlig.

Jag har trots min förlust av min fina trogna följeslagare, hästen Vile, fått möjlighet att blicka framåt.

Det är de små sakerna i vardagen som är värda att leva för, inte den där enda gången man har en veckas semester utomlands vartannat år eller vad man nu har råd med.

Imorgon ska jag städa ut ur Viles box o idag hämtade vi hans saker i sadelkammaren o foderkammaren.

Svansen ska göras om till fina armband resten ska flätas o hängas upp i ett glasmonter.

Imorgon ska jag hålla begravning för hästen, Mehdi ska hämta virke så vi kan bygga carporten innan vintern är här.

Vill inte nya bilen ska stå ute.

Jonas ska på is-disco men som han säger ska han inte dansa utan bara öva sig mer på att åka skridskor.

På lördag ska vi ha kalas för Jonas som blir 10 år annandag jul.

Stor fest då han nollar. Stora fina grabben   

Men innan hans fest ska jag till Börjes i Tingsryd för att njuta dagen med lite hästvänner o se om jag hittar något billigt o bra till mitt lilla föl Lovis.

På måndag ska Fabian läggas in med mig i Lund för då börjar vi på hans nya kost!

Denna ketogena kost som den heter ska förhoppningsvis göra så han får färre eller inga krampor alls.

Den innebär i korta drag att man ger honom mer fett o nästan inga kolhydrater för att tvinga kroppen förbränna o leva på fett istället för kolhydrater.

När en människa med epilepsi lever på ketogen kost så minskar kramperna säger de efter en del studier på området.

Vi ska ge det 3-6 månader och förhoppningsvis om vi alla håller tummarna så fungerar detta på Fabian!

Förhoppningsvis försvinner kramperna o Fabian kan utvecklas i sin egen takt utan dumma störningar av kramper som tvingar sig fram hela tiden.

Det är ju novemberlov nästa vecka så Jonas går inte i skola.

det är inte kul att inte vara hemma med honom men det är minst lika viktigt at Fabian får en chans till livet.

Barnens farfar ska komma ner från Götet o vara med Jonas medan Mehdi jobbar o är borta 5-18 sen hittar de på lite saker vill jag tro.

Nu har de ju inte hästen de ska sköta om heller ju så nu får de kanske mer tid tillsammans o när Fabian o jag kommer hem hoppas vi att Fabian mår bra, Jonas fått mycket uppmärksamhet o att det blivit gjort lite här hemma så vi kan beta av "att göra" listan vi har som bara blir längre o längre.

Känner ni igen det?

Ni skriver upp 10 saker som ska göras sen lägger ni till o plötsligt är det 110 grejer som ska fixas o det gäran samtidigt.


Så denna helgen är bokad vilket är kul. Sen rullar det äntligen på med lite framåttänkande för Fabian.


Jag kan även avslöja att jag ska hälsa på mitt föl på söndag. sista helgen i november ska Jonas o jag åka en helg till Stockholm för att göra lite kul o så har vi hämtning av fölet 1 december o sen e det JUL!

Hoppas på mycket snö men inte allt för kallt i år.

Vill åka mycket pulka med ungarna ja, o om de inte vill så åker jag själv!

Bästa backen är i Osby!

Nu ska jag lägga bort datorn o njuta av fotmassagen jag får av min snälla make. Undrar vad han lurar på   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 21 september 2014 16:00

ja du herre gud! jag betalar hellre o får den förstklassiga vården som de har i USA än att få denna usla arbetskygga personalen med sina sura miner. Vi fick vård till Fabian i Bostons childrens Hospital 2013 o då åkte vi in med rester av en lunginfla...

Av Therese Olsson - 20 september 2014 01:36

Många månader sedan sist. Det får man vara glad för men ack vad trist det är. Inte åker vi till sjukan för skoj skull men man skulle kunna tro det är vad vi gör när man hör läkarna prata med oss. Förkylning heter det, ja visst, men han får inte...

Av Therese Olsson - 30 augusti 2013 08:15

Angelica Nyxdotter skrev detta på facebook och jag kan inte mer än hålla med men hennes fokus ligger på att det skulle vara invandrarnas fel. Så är ju inte fallet utan det blir som det är för pappa staten inte har slagit nävarna i bordet o gjort ...

Av Therese Olsson - 28 augusti 2013 23:23

Jaha man tar test på Fabian 9/8 har tidigare fått svar senast 3 dagar efter.... fick jaga provsvar den 22 fick vi svar på 2 av 4 tester, ett väntar vi FORTFRANDE på    Glycinet är fortfarande för högt så måste öka Natriumbensoatet ytterligare. ...

Av Therese Olsson - 22 augusti 2013 05:11

Jaha, då var ännu en vecka avklarad. Assistent nummer två klarade dessa tre dagar med bravur. hatten av för hennes lugn    Fabian somnade truggt i hennes famn o hon fick med honom att prata tillbaka till henne    assistent nummer tre var sjuk d...

Ovido - Quiz & Flashcards