Direktlänk till inlägg 24 oktober 2012

två månader till jul

Av Therese Olsson - 24 oktober 2012 11:24

Jaha, då var det redan 24 oktober.

Löven är så fina där de fortfarande hänger på träden.

Naturen är bra vacker i alla årstider.

Idag, exakt två månader till själva julafton, det är en dag jag för alltid kommer att minnas.

Idag, såhär två månader innan jul med härliga färger runt omkring tar jag avsked av en av mina bästa vänner.

Idag på eftermiddagen är det ordnat så svensk lantbrukstjänst ab kommer ut till oss och sörjer för att min fina häst, Vile får ett fint avslut.

Ett slut på sin smärta men vad det kommer bli tomt...tomt utan dig som jag tagit hand om o du tagit hand om mig i dessa knappt 4 år vi haft varandra.

Du kom som en snäll men ouppfostrad liten envis häst o slutar som en trygg, kelig, mogen häst.

Du lärde dig galoppera, hoppa och följa mig.

Senaste året har du även frivilligt longerats i ridhuset utan lina o gjort allt jag bett dig om.

även sprungit i vattenpölar som du så länge var rädd för.

Att få dig tro att kor var att lita på var värre   

Att vissa stora stenar som legat på samma plats alla gånger vi ridit förbi, att de inte plötsligt skulle hoppa fram o ta dig, var inte heller lätt att förklara för dig.

Jag hoppas, hoppas, hoppas att du haft det bra hos mig o att du fått göra allt det du velat göra.

Jag hoppas även att du förlåter mig för detta jag nu valt till dig- att du ska få slippa ha ont, vilket tyvärr betyder avlivning.

Jag hatar faktum att jag leker Gud genom att styra när, var o hur du ska försvinna från jorden på. Men jag vet samtidigt att jag har ansvar som djurägare för att på ett så värdigt sätt som möjligt hjälpa dig bli kvitt smärtan, även om det betyder avlivning som enda utvägen.

För alltid ska vi rida dit du vill.

I mina drömmar jag hälsar på dig tills den dagen vi ses igen.

"Det finns en bro, Regnbågsbron, som förbinder Himlen och Jorden.
När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans
hela dagarna. Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. De gamla och sjuka djuren blir unga och friska
igen, precis som ...

vi minns dem i våra drömmar.
Djuren är glada och lyckliga, men de saknar någon som betydde mycket för dem, någon som blivit lämnad kvar.
Varje dag springer de och leker, tills den dagen kommer, då en av dem stannar upp, och tittar bort i fjärran. Blicken skärps, öronen spetsas och plötsligt
flyger han iväg över det gröna gräset. Hans ben bär honom fortare och fortare tills han återförenas med den han älskar. Ni möts i en omfamning som
varar för evigt. Ditt ansikte blir kysst om och om igen, dina händer smeker hans huvud som så många gånger förut och du tittar än en gång in i ögonen på
ditt trogna husdjur som så länge saknats i ditt liv, men aldrig i ditt hjärta.
Sedan korsar ni Regnbågsbron tillsammans för att aldrig mer skiljas..."
okänd författare
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Olsson - 21 september 2014 16:00

ja du herre gud! jag betalar hellre o får den förstklassiga vården som de har i USA än att få denna usla arbetskygga personalen med sina sura miner. Vi fick vård till Fabian i Bostons childrens Hospital 2013 o då åkte vi in med rester av en lunginfla...

Av Therese Olsson - 20 september 2014 01:36

Många månader sedan sist. Det får man vara glad för men ack vad trist det är. Inte åker vi till sjukan för skoj skull men man skulle kunna tro det är vad vi gör när man hör läkarna prata med oss. Förkylning heter det, ja visst, men han får inte...

Av Therese Olsson - 30 augusti 2013 08:15

Angelica Nyxdotter skrev detta på facebook och jag kan inte mer än hålla med men hennes fokus ligger på att det skulle vara invandrarnas fel. Så är ju inte fallet utan det blir som det är för pappa staten inte har slagit nävarna i bordet o gjort ...

Av Therese Olsson - 28 augusti 2013 23:23

Jaha man tar test på Fabian 9/8 har tidigare fått svar senast 3 dagar efter.... fick jaga provsvar den 22 fick vi svar på 2 av 4 tester, ett väntar vi FORTFRANDE på    Glycinet är fortfarande för högt så måste öka Natriumbensoatet ytterligare. ...

Av Therese Olsson - 22 augusti 2013 05:11

Jaha, då var ännu en vecka avklarad. Assistent nummer två klarade dessa tre dagar med bravur. hatten av för hennes lugn    Fabian somnade truggt i hennes famn o hon fick med honom att prata tillbaka till henne    assistent nummer tre var sjuk d...

Ovido - Quiz & Flashcards